EXPERIENTE, AFECTIUNI SI EFECTE POZITIVE ALE PRINCIPIILOR DE SANATATE


Salut prieteni, am revenit si voi continua sa vorbesc despre sanatate si stilul de viata. Deci voi enunta acum cateva evenimente din viata mea cu privire la sanatate:

-afectiuni gripale, pneumopatii, in perioada scolara pana la 18 ani;

-ca militar in termen sensibilitatea la raceli sau bronsite au disparut si nu au mai aparut deloc;

-mai tarziu dupa cinci ani am contactat hepatita virala forma A,insa desi ar fi trebuit sa aibe o evolutie usoara cu restabilirea functiei hepatice,starea ficatului s-a agravat intr-o forma prelungita,numita "steatoza hepatica" sau ficat gras-adica functia hepatica lucreaza anevoios si atunci grasimile care trebuiesc procesate de ficat raman in exces la nivelul acestuia .
Am urmat un nou stil de viata in care am urmarit :
1- stress minim-odihna maxima,
2- dieta simpla dar bogata in salate de cruditati, multe fructe,
3- eliminarea unor elemente nepotrivite din obiceiurile alimentare proprii: condimente ca piperul si ardeiul iute, eliminarea prajelilor....

Rezultatul: dupa 45 de zile, in urma analizelor efectuate la Spitalul Militar, toti au ramas uimiti,
functia hepatica a ajuns la nivelul normal...Ce uimit am fost eu cand am constientizat cu adevarat pentru prima data ca schimbarile in stilul de viata, au realizat asemenea efecte minunate asupra starii organismului meu.
Trebuie spus ca si in cazul cand am terminat perioada de stagiu militar ca si in cazul hepatitei am concluzionat, ca un stil de viata ordonat, principial, echilibrat, ne pastreaza in bune conditiuni starea de sanatate .
Insa dupa sase ani in 2001,am trecut printr-o noua experienta legata de sanatate si stilul de viata.Ce sa intamplat : in urma a doua cazaturi la ambii genunchi pe fondul unei sensibilitati, la nivelul genunchilor ligamentele articulatiilor traumatizate au inceput sa degenereze, afectiune care poarta numele de gonartroza.Acesta a fost diagnosticul primit in urma consultatiei si a examenului radiologic la sectia de specialitate.Cu opt ani in urma fata de acest eveniment in1993 am avut ocazia sa studiez cateva lucrari medicale cu privire la stilul de viata vegetarian:

& -"Indreptar profilactic si terapeutic de medicina naturista"
-dr.Doru Laza
& -"Comorile stiintei si ale sanatatii" -dr.Ernst Gunter.

Am fost convins ca acesti medici ca si altii citati in aceste lucrari aveau dreptate, cand se refereau la faptul ca organismul nostru este construit pentru o dieta vegetariana, pentru ca ea asigura intregul aport de vitamine,minerale, acizi grasi, aminoacizi si principala sursa de enzime"caramizile vietii" cu putere de regenerare celulara.
Eram convins doar teoretic, decizia de a practica, nu avea o motivatie puternica...Dupa o vreme, insa, in urma unei crize dureroase la genunchi, noaptea, am lesinat datorita durerilor si in cadere mi-am pierdut cunostiinta.Mi-am revenit si in urma acestui eveniment,am luat o decizie finala:renuntarea la carne - fiind sansa de a ma vindeca.
Doctorul imi spusese ca sa nu stau sa nu iau ceva, sa fac un tratament.Mi-am adus aminte de lucrarile citite si de experienta acelor doctori si ale altora in ceea ce priveste dieta, in numeroase afectiuni.Prin urmare am trecut la fapte :era aprilie 2002,incepand din acea luna nu am mai folosit carnea ca aliment-rezultatul,dupa o luna au disparut definitiv durerile de genunchi si inflamatiile articulare.

Carnea,produsele rafinate, prajelile, faina alba si derivatele acestora, dulciurile, sucurile cu componente aditivate sunt responsabile de o serie intreaga de disfunctii in organism pana la afectiuni canceroase grave, atat la nivelul stomacului, ficatului, pancreasului, intestinelor, inimii,chiar a sistemului nervos, a calitatii sangelui, sistemului osos.... Aceste produse creaza aciditate la nivelul sangelui, acesta devenind incapabil sa mai indeplineasca cu eficienta principalele activitati .

Eram uimit,insa am inteles inca odata ca noi avem in propriile maini, in majoritatea situatiilor, preventia impotriva imbolnavirilor,tratarea unor afectiuni si chiar vindecarea daca respectam principiile care guverneaza natura corpului nostru.
2007 noiembrie, privesc in urma la aceste experiente traite si ma bucur ca am avut de invatat
cateva principii legate de stilul de viata, utile pentru mentinerea starii de sanatate....
Sanatatea :reprezinta o stare totala de bunastare fizica, mintala, sociala si spirituala si nu doar lipsa bolii sau a infirmitatii.Sanatatea nu se refera numai la aspectele legate de functionarea partii fizice,ci si la alte domenii astel incat putemspune ca in ea se cuprind:

@sanatatea fizica
@sanatatea sociala
@sanatatea mintala sau psihica
@sanatatea spirituala

Sanatatea fizica ,reprezinta absenta bolii si a oricarei infirmitati,pe baza unei energii si vitalitati suficiente pentru indeplinirea activitatilor zilnice si a celor recreationale,fara a obosi in mod deosebit.

Sanatatea sociala,reprezinta abilitatea de a comunica in mod eficient cu oamenii din jur si cu mediul social,prin angajarea in relatii personale satisfacatoare.Sunt numeroase dovezile care sustin ca cei care au multe legaturi sociale se imbolnavesc mai rar si sunt mai satisfacuti de viata.

Sanatatea mintala sau psihica se refera atat la absenta tulburarilor psihice ,cat si la capacitatea de a rezolva solicitarile vietii cotidiene si relatiile sociale,fara probleme emotive sau de comportament. Bunastarea psihica are mult de-a face cu sanatatea psihica.

Sanatatea spirituala,reprezinta temelia tuturor aspectelor legate de sanatate,si se refera la calitatea relatiei pe care o avem in mod personal cu Dumnezeu,Creatorul si sustinatorul vietii...
Ca sa avem o viziune corecta asupra sanatatii spirituale si asupra vietii in general,va recomand
singura lucrare de inspiratie divina Biblia sau Cartea Cartilor.
Daca stai bine cu sanatatea spirituala vei observa un lucru interesant si anume faptul ca celelalte tipuri caracteristice din cadrul sanatatii tale sunt asezate pe o baza mai buna si vei intelege mai usor mecanismele,principiile si normele pe care trebuie sa le aplici pentru a gusta viata din plin bucurandu-te si fiind fericit-insa aceasta este posibil cand aplici corect principiile care stau la baza unei bune functionari a organismului.
Deci am ajuns la un nou pas important in intelegerea si practica stilului de viata sanatos:
Care sunt principiile unui stil de viata sanatos?...Pe curand...
Pentru alte detalii va rog contactati-ma la id(messenger yahoo)=barus_florin

Comments

C.T said…
Mai inati omul trebuie sa se loveasca de o problema de sanatate si dupa aceea crede sau experimenteaza.Ne trbuie inca timp sa stim care sunt pricipalele probleme ale sanatatii.

Popular posts from this blog

PRINCIPIILE SANATATII SI REMEDIILE NATURALE

SLIM-FIT UN PRODUS EFICIENT IN CURELE DE SLABIRE